Klacht/advies Inloggen

Taart! Oprichting Nysa

Op vrijdag 14 oktober hadden Ottavia, Daphne en  Gerdien een afspraak bij JV&C Notarissen in Heemskerk om de oprichtingsacte te ondertekenen van stichting Nysa. Het hele proces van de eerste kennismaking met elkaar tot de daadwerkelijke oprichting van Nysa is snel gegaan. Voor de zomer ergens in juni hebben de vrouwen elkaar voor het eerst gesproken in Hotel Houten en voorzichtig de mogelijkheden verkend voor het oprichten van een beroepsorganisatie voor zelfstandig ondernemende gastouders. Eigenlijk was er direct het enthousiasme om door te pakken. In september was de tweede bijeenkomst met twee externe adviseurs die ervaring hadden met het oprichten van een beroepsvereniging. Tijdens deze vergadering is het definitieve besluit genomen om de broodnodige beroepsorganisatie voor gastouders op te richten. Op 14 oktober 2016 was het zover, om 10.00 uur was de afspraak met de notaris en een uur later vierden de kersverse bestuursleden de oprichting van Nysa met taart en cappuccino.