Pedagogisch advies

Alle houders van een gastouderbureau weten wat het is om een goed pedagogisch beleidsplan op te stellen. Wanneer alles goedgekeurd is ben je niet klaar want je zal jouw plan aan alle gastouders over moeten dragen er vanuit gaande dat de inhoud helder is en nageleefd wordt. Het is de weerspiegeling van waar je bureau voor staat.

Hoe zit het eigenlijk met de geldigheid van het pedagogisch beleidsplan? En wat houdt dat precies in? Het dient actueel te zijn. Veranderingen in de organisatie, het soort opvang of nieuwe inzichten hebben hier allemaal effect op. Dan is het tijd voor een herziening van het beleidsplan.

Onze pedagogische adviseurs, bieden begeleiding in het herzien en/of het schrijven van een geheel nieuw beleidsplan. Voor meer informatie graag mailen naar: pedagoog@stichtingnysa.nl

PEDAGOGISCH WERKPLAN VOOR GASTOUDERS

Volgens de Wet Kinderopvang hoort het pedagogisch beleid minimaal 1x per jaar met de gastouders besproken te worden. Steeds vaker horen wij dat tijdens inspectiebezoeken van de GGD gevraagd wordt naar een eigen pedagogisch werkplan.

Een eigen werkplan voor de gastouder is (nog) niet verplicht maar wordt wel aanbevolen door de GGD.
D.m.v. het opstellen van een eigen werkplan onderscheid de gastouder zich als een bekwaam en pedagogisch professional. Dit komt de kwaliteit van de gastouderopvang alleen maar ten goede. Nysa stimuleert gastouders in het zelf opstellen van een pedagogisch werkplan.

Nysa kan voor aangesloten bureaus, in-company trainingen verzorgen. Zie hiervoor onze pagina Educatie & Ontwikkeling.

Voor meer informatie graag mailen naar: pedagoog@stichtingnysa.nl