Onderzoek toezicht gastouderopvang

Geachte gastouder,

De Inspectie van het Onderwijs houdt op grond van de wet kinderopvang, interbestuurlijk toezicht op de uitvoering van (toezicht) taken van gemeenten op het gebied van de kinderopvang. De inspectie houdt nu een onderzoek naar de gastouderopvang in Nederland en vraagt u als gastouder om medewerking voor het invullen van een vragenlijst. De bevindingen en resultaten van het onderzoek worden gerapporteerd aan de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW). SZW informeert vervolgens de Eerste en Tweede Kamer. Het is een belangrijk onderzoek in het belang van de gastouders en de ouders die hun kinderen aan de gastouderopvang toe vertrouwen. Uw deelname aan het onderzoek is volledig anoniem.

Het doel van het onderzoek is om meer zicht te krijgen op de huidige toezichtsystematiek van de gastouderopvang. We kijken hoe gemeenten en GGD’en het toezicht vormgeven en uitvoeren, maar betrekken ook de rol van gastouderbureaus en gastouders zelf.

Graag vóór 17 mei 2019 de vragenlijst invullen. Het invullen van de vragenlijst kost u ongeveer 15 minuten.

Klik HIER om de vragenlijst te openen.