Begin nu met inventariseren!

Naar verwachting zal er morgen bekend worden gemaakt dat de huidige maatregelen met 3 weken verlengd worden.

Op dit moment is er nog geen duidelijkheid over de precieze datum van de berekening voor de compensatie richting de ouders. Wij ontvangen momenteel veel vragen van gastouders over een eventuele compensatie richting de ouders voor het bedrag boven de 6,49 euro per uur.

Voor ouders welke geen gebruik hebben gemaakt of maken van de opvang maar wel de facturen vrijwillig door blijven betalen, adviseren wij wel tot compensatie (boven de 6,49 euro KOT) over te gaan. Op deze manier blijft er een draagvlak, bij juist deze ouders, bestaan om ook bij een volgende situatie de gastouderbranche overeind te houden.

Begin daarom nu, als gastouder, al met het inventariseren welke ouders er gebruik maken van je opvang en geef dit ook door aan je gastouderbureau. Op deze manier is iedereen goed voorbereid.